Returer & Reklamationer

För att vi på Craft of Scandinavia skall få till en snabb och korrekt hantering vid reklamationer och returer gäller följande;

Returhantering

  1. Returärenden skall alltid meddelas omgående till Craft kundtjänst, dock senast inom 30 dagar från fakturadatum för att den skall betraktas som godkänd.
  2. Craft avgör om varan är en godkänd retur och om det är OK att skickas tillbaka till vårt lager. Kund står själv för returkostanden.
  3. Vid godkänd retur, bifogas en kopia på följesedel eller faktura samt orsaken till returen tillsammans med godset. Returen skall inom 30 dagar skickas till vårt lager i ULRICEHAMN. Sker inte detta kan inte returen hanteras korrekt och godset kommer att återsändas till kunden.
  4. Returnerade varor skall vara förpackade i originalförpackning. Köparen ansvarar för att erhållen leverans kontrolleras före bearbetning. Varor som är bearbetade, t.ex. tryckta, broderade, smutsiga eller skrynkliga godkänns ej. Prover från provpaket, artiklar som utgått ur sortimentet eller varor som är inköpta vid kampanjer godkänns ej.
  5. Vid obefogade, eller icke godkända returer äger Craft rätt att återsända godset till kund varvid kunden debiteras fraktkostnad på godset enligt Craft ordinarie pristariffer. Produkter som returneras utan särskild anledning eller inte återsänts inom rimlig tid, kommer krediteras med 25 % avdrag mot fakturerat belopp.
  6. Godkända returer åtgärdas snarast av reklamationsavdelningen i form av önskad utbytesvara eller kreditering.

Returadress lager

Craft of Scandinavia
Att; Retur/Reklamations avd.
Industrivägen 24
523 90 ULRICEHAMN

 

Reklamationshantering

  1. Maila in ert eget underlag på reklamerad produkt. Underlaget skall vara komplett med info om ert kundnummer hos Craft, ordernr eller fakturanummer, artikelnummer, antal, och reklamationsorsak.
  2. Craft Reklamations avd. avgör om varan skall skickas tillbaka för utredning eller inte. Om Craft inte kräver att reklamationen skall skickas tillbaka skall varan behållas i minst 30 dagar av kund ifall ärendet måste utredas.
  3. Reklamationen åtgärdas snarast i form av ersättningsvara, lagning eller kreditering.
  4. Vid obefogade, ofullständig info eller icke godkända reklamationer återkopplar Craft reklamationsavdelning tillbaka till kund.

Returadress lager

Craft of Scandinavia
Att; Retur/Reklamations avd.
Industrivägen 24
523 90 ULRICEHAMN